رهبری - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده آقای دکتر احمدی نژاد را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد دامت توفیقه، درگذشت بانوی پرهیزگار و انقلابی، والده ی ماجده را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می گویم و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه ی الهی را مسئلت می نمایم.
سید علی خامنه ای
۲۳ بهمن ۱۳۹۳



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 18:49 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

utw9xmm1e5tdhdwotl6p.jpg



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 21:55 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 21:52 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

تنهایی



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 21:42 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

پایان زندگی دنیایی



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 21:39 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

اعتیاد فیس بوک



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 21:34 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

 

img_0426

 

img_0367

 

img_0440

 

 

img_0461

img_0456

 

22bahman93 (9)

 

22bahman93 (1)

 

22bahman93 (2)

 

22bahman93 (3)

 

22bahman93 (5)

 

22bahman93 (6)

 

22bahman93 (7)

 

22bahman93 (8)

 

22bahman93 (10)

  



تاريخ : 22 / 11 / 1393 | 16:17 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

افسران - الهی تا ظهور دولت یار...گل پیغمبر ما را نگه دار...

اللهم احفظ امامنا و سیدنا و قائدنا الخامنه ای...



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 16:57 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

افسران - یا اباصالح ادرکنا

 

این جمعه هم گذشت اما نیامدی...



تاريخ : 24 / 11 / 1393 | 16:55 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 23:6 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

? Who is Imam Mahdi

. He was the only son of Imam Askari Eleventh Imam of the Shia Imam

Imam Mahdi (as) in the morning half of Sha'ban 255 AH in Samarra was born

N. N. or her name, and after five years under the tutelage of his father,

(N. of his mother, Khatun, in 260 BC following the martyrdom of Imam Askari (AS

Like Jesus (pbuh) and Hazrat Imam Yahya prophecies were undertaken at an early age

.The five officers were responsible for the Shiite Imams

.Great after a period of absence, the formation of global justice judgments of God will rule over the earth

BC Light

,The last Imam of the Shiites in the fifteenth month of Sha'ban 255 AH, despite intensive care Abbasid government officials

.The house of Imam Askari (AS) opened the eyes of the world

.Secret birth of the Prophet Moses (pbuh) and unlike the birth of Abraham's (pbuh)

Just as the great prophet of God, under extreme security measures pharaonics and Nmrvdyan the will of God

And beside the palace of Pharaoh and Nimrod were born healthy ,

Hazrat Mahdi (as) as well as spies and agents of the eleventh Imam Imam Caliph all home events were monitored,

. Safely and without the smell of their enemies, at dawn on Friday, January step into the world took part

Life

 : Life of Imam (as) will be divided into four periods

 Absence of birth : Hazrat Mahdi (as) After five years under the tutelage of birth

.His father, Imam Askari (AS) lived in a semi-secret

One of the very important things that Imam Hasan Askari (as) in this period did

.It was the Imam Mahdi (as) was introduced to the great Shia Imamate is a difference in the future to be

 Occultation : After the martyrdom of Imam Hasan Askari (as) occultation period began in 260 BC

.And continued until 329 BC

.In the course of Hazrat Mahdi (as) to go through four deputy public affairs began

Greater Occultation period : The period began in 329 BC and they will continue until the Lord interest

.In the course of answering questions and general provisions of the people responsible for his deputy and his special assistant for this course not

.The period after the appearance of Imam Mahdi (AS) according to the precepts of Islam will rule the world in the light of the whole world will be filled with justice and equity

-----------------------------------

.Imam Mahdi (AS) is a sure sign of five of the following: Yemeni uprising, Sfyany, heavenly voice, stick soldier killed in Yemen and Zakia breath

.Signs of Imam Mahdi (pbuh) which no derogation is no doubt marks the return of the Imam will occur and irreparable rupture associated with it, are five signs

.Some of these five signs, just a few months after the appearance of some of the world cherish and shortly before his resurrection and the life, will emerge

Source :  Savior | Apocalypse and Satanism

 



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 20:54 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |
تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 20:37 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 19:43 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 17:22 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

ﭼﻨﺪﯾﺴت ﻫﻮﺍﯼ ﭼﺸﻢ ﻣﻦ ﺑﺎﺭﺍﻧﯽ ﺳﺖ

ﻫﺮ ﺧﺸﺖ ﺩﻟﻢ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﻭﯾﺮﺍﻧﯽ ﺳﺖ

ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﻭﺭﯼ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ؛

ﺗﺠﻮﯾﺰ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻦ:ﺣﺮﻡ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺳﺖ ...

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:55 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:54 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:53 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:50 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

ما اهل کوفه نیستیم که مولایمان تنها بماند

آنهایی که دم از ولایت پذیری امیرالمومنین علی (ع) می زدند و ادعای یاری و بیعت با حسین (ع) را داشتند چه شدند اسیر هوا و حوس های دنیا.....

و ما که امروز در دنیا می گوئیم لبیک یا خامنه ای یعنی با امام و راهنمای شیعیان در این زمان بیعت کرده ایم و تا آخرین لحظه باید ایستادگی کنیم 

 

 

بصیرت یعنی ابوالفضل العباس (ع) در آن شرایط دشوار و سخت لحظه ای از وظایفش نصبت به دین و مولای خودش غفلت نکرد .

 

لبیک یا خامنه ای

 



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:49 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |


برچسب‌ها: امام حسین

تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:48 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

عرب بیابان گردی از حضرت علی علیه السلام پرسید: سگی را دیدم که بر گوسفندی جست وگوسفند ابستن شد وچیزی از او متولد شد حلال است یا حرام؟ امام علی علیه السلام فرمود: اورا به خوردن اعتبار کن اگر گوشت بخورد سگ است اگر علفخورد گوسفند است.    

عرب بیابانگرد گفت: گاهی علف و گاهی گوشت میخورد. امام علی علیه السلام فرمود:  

ان را به اشامیدن اعتبار کن پس اگر به دهن بیاشامد گوسفند است واگر با زبان بخورد سگ است.

عرب بیابانگرد گفت: 

گاهی به زبان خورد گاهی به دهن آشامید .امام علی علیه السلام فرمود:  

ان را به راه رفتن اعتبار کن پس اگر در رفتن بر گوسفندان مقدم برود ویا در میان انهابرود گوسفند است واگر به دنبال انها برود سگ است. اعرابی گفت: یک بار چنین است یک بار چنان. امام علی علیه السلام فرمود:   

ان را در نشستن اعتبار کن پس اگر بر سینه مثل گوسفند نشیند گوسفند است واگر بر مقعد نشیند سگ است. عرب بیابانگرد گفت: یک بار چنین نشسته یکبار چنان .امام علی علیه السلام فرمود: ان را ذبح کن پس اگر معده دارد گوسفند است واگر امعاء دارد سگ است. عرب بیابانگرد گفت: 

 مایل نیستم ان را ذبح کنم. امام علی علیه السلام فرمود: به صدای ان گوش کن اگر صدای گوسفند دهد گوسفند است واگر صدابی سگ دهد سگ است. عرب بیابانگرد گفت: 

 گاهی صدای گوسفند دهد وگاهی صدای سگ. امام علی علیه السلام فرمود: به پای او نظر کن اگر سم دارد گوسفند است واگر چنگال دارد سگ است. عرب بیابان گرد دیگر از جواب دادن عاجز ماند وبر صبر وبردباری حضرت علی علیه السلام افرین گفت ومبهوت شد واسلام اورد.

 


برچسب‌ها: امام علی

تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 16:11 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

امام واحترام به قانون...

زمانی كه امام در پاریس و درمحله نوفل لوشاتو بودند ، برخی از همراهان امام گوسفندی ذبح كردند، طبق قانون كشور فرانسه ذبح حیوانات در خارج از كشتارگاه ممنوع است، امام وقتی كه با خبر شدند این كار خلاف قانون كشور فرانسه است فرمودند : من از گوشت این گوسفند نمی خورم.

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 10:53 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/26764/C/13930402_0226764.jpg



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 10:18 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

 

 

http://www.askdin.com/gallery/images/37530/1________________________________________________.jpg

 



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 10:15 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

سيّد علي خان در كتاب شريف «الكلم الطيّب» مي گويد: اين دعاي ارزشمندي است از امام زمان(ع) براي كسي كه چيزي ازاو ضايع گشته يا حاجتي دارد؛ بنابراين شخصي كه خواسته يا مشكل مهمّي دارد، بايد اين دعا را بسيار بخواند:


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمِ.

«أنْتَ اللهُ الَّذي لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُبْـدِئُ الْخَلْقِ وَمُعيدُهُمْ وَأنْتَ اللهُ الَّذي لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُدَبِّـرُ الْاُمُورِ، وَ بٰاعِثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ، وَ أنْتَ اللهُ الَّذي لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ الْقٰابِضُ الْبٰاسِطُ، وَ أنْتَ الله الَّذي لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، وٰارِثُ الْأرْضِ وَمَنْ عَلَيْهٰا. أسْئَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذي إذٰا دُعيتَ بِهِ أجَبْتَ، وَإذٰا سُئِلْتَ بِهِ أعْطَيْتَ وَ أسْئَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَيْتِهِ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذي أوْجَبْتَهُ عَليٰ نَفْسِكَ أنْ تُصَلِّيَ عَليٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ* تَقْضِيَ لي حٰاجَتي، السّاعَةَ السّاعَةَ، يٰا سَيِّدٰاهُ، يٰا مَوْلٰاهُ، يٰا غِيٰاثٰاهُ، أسْئَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ سَمَّيْتَهُ بِهِ نَفْسَكَ، وَاسْتَأْثَرْتَ بِهِ في عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ أنْ تُصَلِّيَ عَليٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ تُعَجِّلَ خَلٰاصَنٰا مِنْ هٰذِهِ الشِّدَّةِ، يٰا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْأبْصٰار، يٰا سَميعَ الدُّعٰآءِ،*إنَّكَ عَليٰ كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، بِرَحْمَتِكَ يٰا أرْحَمَ الرّاحِمين؛


به نام خداوند بخشندة مهربان

تو آن خدايي هستي كه جز تو معبودي نيست؛ آغازگر و بازگردانندة آفريدگان هستي و تويي آن خدايي كه جز تو معبودي نيست؛ تدبير كنندة كارها هستي و هر كه را در قبرهاست، برمي انگيزي؛ تو همان خداي يكتايي هستي كه جز تو معبودي نيست؛ تنگ گيرنده و گسترانندة هستي و تو آن، خدايي هستي كه جز تو معبودي نيست و وارث زمين و ساكنان آن هستي. از تو درخواست مي كنم به واسطة نامت كه هرگاه بدان خوانده شدي، پاسخ دادي و هرگاه بدان وسيله از تو درخواست شده، عطا كردي و به حقّ محمّد و اهل بيت او و به واسطة حقّي كه براي ايشان بر خود واجب ساخته اي. از تو درخواست مي كنم تا بر محمّد و آل محمّد درود بفرستي و حاجتم را برآورده سازي؛ همين ساعت، همين ساعت اي آقاي من؛ اي مولاي من؛ اي فريادرس من؛ از تو مي خواهم به واسطة تمامي نام هايي كه خويشتن را بدان ناميده اي و آن را در دانش پنهانيت نزد خود نگه داشته اي؛ كه بر محمّد و آل محمّد درود بفرستي و در رهايي ما از اين گرفتاري و سختي شتاب كني. اي دگرگون كنندة دل ها و چشم ها؛ اي شنواي دعا؛ به راستي كه تو بر هر چيزي توانا هستي؛ به واسطة رحمتت اي مهربان ترين مهربانان».
امام زمان عجل الله تعالی فرجه به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود: آقاجان! قربانتان بشوم, چرا با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید , فرمودند :"شما که دعای فرج را نمی خوانید! شما دعای سلامتی من را می خوانید (یعنی اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن .... ) شما باید دعای الهی عظم البلاء را زیاد بخوانید."
(امام زمان و سید بن طاووس صفحه238.نجم الثاقب صفحه 480)



 
ترجمه دعای فرج حضرت ولی عصر (عج)

خداوندا بلاها و مصائب ما عظیم و بیچارگی ها ی ما آشکار و پرده از روی کار ها برداشته شده،
امید ما قطع شده و زمین با همه وسعت بر ما
.
تنگ آمده و آسمان برکات خود را از ما دریغ داشته است ، و تنها کسی که باید به او شکایت کرد و
پناه برد ، ذات پاک توست که در سختی ها و
.
راحتی ها و خوبیها ، تنها و تنها تو تکیه گاه ما هستی . بار خدایا بر محمد و آل او درود فرست ، بر
کسانی که اطاعت آنان را بر ما واجب فرموده
.
، بدین وسیله مقام و مرتبه انها را بر ما روشن ساختی ، پس به حق آنان به ما گشایش مرحمت
فرما . البته زود به قدر یک چشم بر هم زدن
.
بلکه از به هم زدن چشم کمتر ، یا محمد و یا علی مرا کفایت کنید .آری شما کفایت کننده اید و
مرا یاری کنید زیرا شما یاران من هستید .

ایمولای من ، ای صاحب الزمان ، به فریادم برس به فریادم برس ، مرا دریاب ، مرا دریاب، مرا دریاب، در همین ساعت در همین ساعت، 

در همینساعت ، زود ، زود، زود، ای مهربانترین مهربانان، به حق محمد و خاندان پاک و پاکیزه ی او.


تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 10:12 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

http://www.axgig.com/images/32336358369269143278.jpg



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 10:10 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

http://upcity.ir/images2/04483160384817211783.jpg



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 10:9 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

نقش نگین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،علی بن ابی طالب«علیه السلام » است.

 

http://upcity.ir/images2/12438361079609349920.jpg



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 9:57 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

یه روز یه ترک، یه اصفهانی، یه قزوینی، یه لره، یه مشهدی، یه شمالی، یه جنوبی و

 

چندتا از بچه های این آب و خاک . . .

.

.

.

.

.

.

.

 

همشون ایستادن تا دشمن به دین و ناموس و خاکمون چپ نگاه نکنه.

 

 

ترکه باکری بود

 

 

اصفهانیه همت بود

 

قزوینیه بابایی بود

 

لره بروجردی بود

 

مشهدیه برونسی بود

 

شمالیه علمدار بود

 

جنوبیه علم الهدی بود  

  

حداقل کار امروزمون اینه که به خاطر یه لبخند کوچیک قوم شریفی رو مسخره نکنیم



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 9:40 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 9:37 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 2:36 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |



تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 2:18 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 11 / 1393 | 2:8 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

حضرت محمد ص  فرمودند:

الْأَمِیرُ صَدْرُ الدِّینِ مُحَمَّدُ بْنُ غِیَاثِ الدِّینِ مَنْصُورٌ الدَّشْتَكِیُّ الشِّیرَازِیُّ فِی رِسَالَةِ قَبَائِحِ الْخَمْرِ،
 عَلَى مَا نَقَلَهُ السَّیِّدُ الْمُعَاصِرُ فِی الرَّوْضَاتِ قَالَ رُوِیَ عَنْ طَرِیقِ أَهْلِ الْبَیْتِ ع عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ: 
سَیَأْتِی زَمَانٌ عَلَى أُمَّتِی یَأْكُلُونَ شَیْئاً اسْمُهُ‏ الْبَنْجُ أَنَا بَرِی‏ءٌ مِنْهُمْ وَ هُمْ بَرِیئُونَ مِنِّی‏.

مواد مخدر در کلام رسول الله،مواد مخدر در احادیث



تاريخ : 22 / 11 / 1393 | 15:41 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

 تساوی عددی و هماهنگی رقمی و تناسب در موضوعات قرآن

وبلاگ فرهنگی مذهبی ثارالله


واژه(اجر: مزد): ۱۰۸ بار در قرآن آمده و به همین اندازه واژه (فعل: کار) آمده است.

کلمه(جزاء: پاداش- کیفر) ۱۱۷ بار در قرآن به کار رفته و (مغفرت)۳۳۴ بار. پس آمرزش دو برابر کیفر به کار رفته است!


در قرآن لفظ ابلیس ۱۱ بار آمده و عیناً به همین تعداد، یعنی ۱۱ بار، فرمان به استعاذه (پناه بردن به خدا) تکرار شده است.


واژه ( آیات: نشانه ها) ۳۸۲ بار در قران آمده وبا توجه به اینکه واژه ( الناس:مردم) ۲۴۱ بار و (الملائکة: فرشتگان)۸۶ بار و (عالمین: جهانیان) ۷۳ بار در قرآن بکار رفته، کلمه(آیات) به اندازه مجموع واژه های (ناس- ملائکه و عالمین) به کار رفته است.


(ایمان) و مشتقات آن ۸۱۱ بار در قرآن به کار رفته و لفظ (علم) و مشتقات آن ۷۸۲ بار و مترادف (علم) یعنی(معرفت) با مشتقاتش ۲۹ مرتبه در قرآن آمده است. در نتیجه (علم ) و(معرفت) و مشتقات آن دو، مجموعاً ۸۱۱ بار تکرار شده اند که مساوی با لفظ (ایمان) به کار رفته اند.

لفظ برّ( نیکی) و تمام مشتقاتش ۲۰ بار در قرآن آمده که با واژه (ثواب) و مشتقاتش برابر است.


کلمه جحیم( دوزخ) ۲۶ بار در قرآن تکرار شده که برابر با لفظ عقاب (کیفر) می باشد.

واژه حرث( کشت)۱۴ بار در قرآن آمده، و به هم

ین اندازه واژه زراعت ( کشاورزی) به کار رفته است.

کلمه (دنیا) در قرآن ۱۱۵ بار به کار رفته و واژه (آخرت) نیز عیناً ۱۵ بار در قرآن آمده است.

واژه (رسل) ۳۶۸ بار تکرار شده و واژه نبی ۷۵ بار ، بشیر۱۸ بار و نذیر ۵۷ بار که مجموع ارقام مذکور ۵۱۸ مرتبه است. جای شگفتی است که این عدد با تعداد مواردی که اسامی پیامبران آمده برابراست. یعنی اسامی پیامبرن الهی ( آدم- نوح – موسی و…) نیز ۵۱۸ بار در قرآن به کار رفته است.


واژه (صیام: روزه) و (صبر: شکیبایی) و (درجات: بیمناکی) و (شفقت: مهربانی) هر کدام ۱۴ بار در قرآن آمده است.

کلمه (عقل) و مشتقاتش ۸۳ بار در قرآن آمده و با موارد به کار رفته واژه (نور) در قرآن برابر است .

واژه (محبت ) و مشتقاتش ۸۳ بار در قرآن آمده که به همین تعداد واژه ( طاعت : فرمانبرداری ) در آیات وجود دارد .

کلمه ( لسان: زبان) ۲۵ بار در قرآن آمده است که با تعداد ( موعظه: پند و اندرز) برابر است.


مطالب فوق برگرفته از کتاب (اعجازعددی قرآن) متعلق به عبدالرزاق نوفل می باشد


برچسب‌ها: قرآن

تاريخ : 22 / 11 / 1393 | 15:39 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

در کشور عشق مقتدا خامنه ایست
فرماندهی کل قوا خامنه ایست
دیروز اگر عزیز مصر یوسف بود
امروز عزیز دل ما خامنه ایست

 

وبلاگ فرهنگی مذهبی منتظران مهدی



تاريخ : 22 / 11 / 1393 | 15:38 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

وبلاگ فرهنگی مذهبی ثارالله

 

 

بهشت های فراموش شده 

وَوَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَیْنِ أَنِ اشْکُرْ لِی وَلِوَالِدَیْکَ إِلَیَّ الْمَصِیرُ:

و انسان را در باره پدر و مادرش سفارش کردیم مادرش به او باردار شد سستى بر روى سستى و از شیر باز گرفتنش در دو سال است [آرى به او سفارش کردیم] که شکرگزار من و پدر و مادرت باش که بازگشت [همه] به سوى من است [لقمان:14]


برچسب‌ها: پدر و مادربهشت

تاريخ : 22 / 11 / 1393 | 15:33 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |
مسجد گوهرشاد سال 1353
مسجد گوهرشاد سال 1353
نماي صحن و گلدسته مسجد گوهرشاد سال 1355
نماي صحن و گلدسته مسجد گوهرشاد سال 1355
دومين ضريح مطهر امام رضا(ع) دومین ضريح فولادي مرصع است كه در سال 1160 ه.ق. ساخته شد و واقف آن شاهرخ ميرزا (فرزند رضا قلي ميرزا) نوه نادرشاه افشار مي‌باشد.
دومين ضريح مطهر امام رضا(ع) دومین ضريح فولادي مرصع است كه در سال 1160 ه.ق. ساخته شد و واقف آن شاهرخ ميرزا (فرزند رضا قلي ميرزا) نوه نادرشاه افشار مي‌باشد.
صحن گوهرشاد محمد صانع عكاس اين تصوير است و آن را در سال 1348 هجري خورشيدي معادل با سال 1389 هجري قمري گرفته است.
صحن گوهرشاد محمد صانع عكاس اين تصوير است و آن را در سال 1348 هجري خورشيدي معادل با سال 1389 هجري قمري گرفته است.
دومين ضريح مطهر امام رضا(ع) دومين ضريح فولادي مرصع، معروف به نگين نشان است كه در سال 1160 ه.ق به آستان قدس رضوي تقديم و نصب شده است.
دومين ضريح مطهر امام رضا(ع) دومين ضريح فولادي مرصع، معروف به نگين نشان است كه در سال 1160 ه.ق به آستان قدس رضوي تقديم و نصب شده است.
ايوان نقاره‌خانه اين عكس در اوايل دوران پهلوي توسط ابراهیم ذهبی، عكاس معروف مشهدي گرفته شده است
ايوان نقاره‌خانه اين عكس در اوايل دوران پهلوي توسط ابراهیم ذهبی، عكاس معروف مشهدي گرفته شده است
ايوان شمالي صحن انقلاب اسلامي سال 1354
ايوان شمالي صحن انقلاب اسلامي سال 1354
كتابخانه آستان قدس
كتابخانه آستان قدس
نمايي از گنبد،گلدسته طلا و گنبدهاي مدرسه دو درب سال 1355
نمايي از گنبد،گلدسته طلا و گنبدهاي مدرسه دو درب سال 1355
ضريح مطهردر دوره قاجار این عکس را عبدالله قاجار در سال 1308قمري گرفته است.
ضريح مطهردر دوره قاجار این عکس را عبدالله قاجار در سال 1308قمري گرفته است.
ضريح سوم مطهر امام رضا(ع) اين ضريح مربوط به عهد قاجاريه است و در عصر سلطنت فتحعلي شاه قاجار در سال 1238 ه.ق روي ضريح نگين نشان در حرم مطهر جاي گرفت.
ضريح سوم مطهر امام رضا(ع) اين ضريح مربوط به عهد قاجاريه است و در عصر سلطنت فتحعلي شاه قاجار در سال 1238 ه.ق روي ضريح نگين نشان در حرم مطهر جاي گرفت.
بازسازي و طلاكاري گنبد امام رضا(ع) سال۱۳۵۷
بازسازي و طلاكاري گنبد امام رضا(ع) سال۱۳۵۷
نماي هوايي از حرم مطهر رضوي سال 1355 شمسي
نماي هوايي از حرم مطهر رضوي سال 1355 شمسي
گنبد منور حرم امام رضا(ع)
گنبد منور حرم امام رضا(ع)
ايوان ساعت صحن عتيق سال 1352
ايوان ساعت صحن عتيق سال 1352
گنبد و گلدسته‌ي بارگاه منور رضوي اين تصوير در سال 1392 هجري قمري معادل با سال 1351 هجري شمسي و توسط محمد صانع گرفته شده است.
گنبد و گلدسته‌ي بارگاه منور رضوي اين تصوير در سال 1392 هجري قمري معادل با سال 1351 هجري شمسي و توسط محمد صانع گرفته شده است.
درب طلا، پايين پاي مبارك حرم امام رضا(ع)
درب طلا، پايين پاي مبارك حرم امام رضا(ع)
دورنماي حرم امام رضا(ع) سال 1275قمري
دورنماي حرم امام رضا(ع) سال 1275قمري
صحن قديمي امام خميني(ره) سال 1348 هجري خورشيدي
صحن قديمي امام خميني(ره) سال 1348 هجري خورشيدي
چهارمين ضريح مطهر امام رضا(ع) چهارمين ضريح به نام ضريح طلا و نقره معروف به (شير و شكر) است كه در سال 1338 خورشيدي ساخته شده و پس از برداشتن ضريح سوم و انتقال آن به موزه، روي ضريح نگين نشان نصب شد.
چهارمين ضريح مطهر امام رضا(ع) چهارمين ضريح به نام ضريح طلا و نقره معروف به (شير و شكر) است كه در سال 1338 خورشيدي ساخته شده و پس از برداشتن ضريح سوم و انتقال آن به موزه، روي ضريح نگين نشان نصب شد.
گروهي از خادمان و رجال حرم مرحوم محمدولي خان اسدي نايب‌التوليه آستان قدس رضوي و محمود جم استاندار خراسان به همراه عده‌اي از عوامل اجرايي آستان قدس در حال تفكيك و جداسازي ضريح و صندوق طلاي مرقد امام رضا(ع) از پايه‌هاي چوبي
گروهي از خادمان و رجال حرم مرحوم محمدولي خان اسدي نايب‌التوليه آستان قدس رضوي و محمود جم استاندار خراسان به همراه عده‌اي از عوامل اجرايي آستان قدس در حال تفكيك و جداسازي ضريح و صندوق طلاي مرقد امام رضا(ع) از پايه‌هاي چوبي
صحن عتيق بين سال‌هاي 1316 تا 1318
صحن عتيق بين سال‌هاي 1316 تا 1318
پنجره فولاد اين پنجره برنزي در زمان ناصرالدين شاه قاجار نصب گرديد. از آنجا كه بعضي قسمت‌هاي پنجره قديمي ساييده شده و مشكلاتي براي زائرين ايجاد مي‌شد، در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي اين پنجره به موزه انتقال يافت و به جاي آن پنجره برنز جديدي نصب گرديد.
پنجره فولاد اين پنجره برنزي در زمان ناصرالدين شاه قاجار نصب گرديد. از آنجا كه بعضي قسمت‌هاي پنجره قديمي ساييده شده و مشكلاتي براي زائرين ايجاد مي‌شد، در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي اين پنجره به موزه انتقال يافت و به جاي آن پنجره برنز جديدي نصب گرديد.


تاريخ : 22 / 11 / 1393 | 12:6 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

عجب ماهیه این اسفند....!!!!

شهید حمید باکری : 6 اسفند 

شهیدحاج حسین خرازی : 8 اسفند 

شهید امیر حاج امینی : 10 اسفند 

شهید حاج ابراهیم همت : 17 اسفند
 
شهید حجت الله رحیمی : 18 اسفند 

شهید عبدالحسین برونسی : 23 اسفند 

شهید حاج عباس کریمی : 24 اسفند 

شهید مهدی باکری : 25 اسفند 

تولد همشون مبارک شادی همشون صلوات

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1393 | 23:58 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

حجة الاسلام صحفی می‌گوید: در اواخر عمر مبارک علامه طباطبایی، از ایشان خواستم برای آرامش قلب، دستوری بفرمایند، فرمودند:

«دست را روی سینه بگذار و سه ـ چهار بار نشسته و ایستاده (یا فرمود: ایستاده و نشسته ـ که یادم نیست ـ)

این آیه را بخوان:

«الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله؛ ألا بذکر الله تطمئن القلوب؛

کسانی که ایمان آورده‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد.» 

و من اثر این دستور را هم دیدم… 

اساسا ارتباط با خدا آرامش ‏آور است یعنى، انسان ذاتا دوستدار و عاشق خدا است و وقتى عاشق به معشوق برسد آرامش مى‏یابد. ازطرف دیگر خداوند در قرآن فرموده است که: «در مؤمنان سکینه و آرامش نازل مى‏کند».
بهترین چیزى که روح انسان را صفا مى‏بخشد و حالت آرامش و سکونت براى انسان ایجاد مى‏کند، ذکر و یاد خدا است. 

آرى این خاصیت ذکر و توجه به خدا است و دعا و مناجات هم نوعى ذکر است. ازاین‏رو اگر با حال توجه و خلوص داشته باشد انسان بعد از تمام شدن آن احساس یک حالت سبکى و آرامش در خود مى‏کند. کسى که درد دلش را با خدا در میان مى‏گذارد به این معنا است که قلبا با خدا انس گرفته است و به او توجه پیدا کرده است. خداوند نیز وعده فرموده است که: «هر کس با توجه به او رو کند، سخن او را بشنود و حاجتش را روا کند و دل و روحش را نورانى نماید». آنچه بعد از این حالت در خود احساس مى‏کنید، حاکى از آن افاضه و توجه خدا نسبت به شما است. پس باید شاکر باشید و توجه داشته باشید که این یک حالت مادى نیست زیرا روح یک عنصر مجرد از ماده است و تصرفاتى هم که از طرف حق در آن مى‏شود مادى نیست.
براى گام گذاشتن در این راه، باید ارتباط با خدا و بهره مندى از نفحات معنوى را تجربه کرد و این تجربه را بارها تکرار کرد تا انسان حضور در محضر خدا را لمس کند. براى این منظور گفته شده است در هر هنگام نمازها و هنگام حلال و حرام ها، یک الهام رحمانى رو به سوى انسان مى آید و او را به انجام آن کار نیک تشویق مى کند. اگر پاسخ مثبت داد این الهامات رحمانى بیشتر تکرار مى شود و انسان از وسوسه ها و اوهام شیطانى دور مى ماند.
اما اگر پاسخ منفى داد یا سستى کرد فرشته رحمت دور مى شود و شیطان وسوسه گر راه مى یابد و انسان از آرامش و یاد خدا دور مى شود. این تجربه را مى توان در هنگام اذان براى نماز صبح و قبل از آن به خوبى حس کرد که اگر بعد از بیدارى، دوباره خواب را ادامه دادیم خواب هاى پریشان و شیطانى رو به سوى آدمى مى آید و کسالت روحى و آشفتگى وجود آدمى را فرا مى گیرد.
کلا هر نوع ارتباطی با دعا زمینه ساز ارامش است

سعی کنید بعد از نماز به صورت خیلی معمولی با خدا درد دل کنید
ذکر صلوات و لا اله الا الله و حمد خدا نیز موثر است



تاريخ : 21 / 11 / 1393 | 23:44 | نویسنده : حسین حیدری بیدختی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بناب پلاستیک